مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:22285 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:32

چه راهكارهايي براي استقلال در زندگي آزادي در تفكر و اجتماعي شدن وجوددارد؟
دست يابي به استقلال در زندگي و استقلال فكري چيزي نيست كه يك دفعه براي انسان حاصل شود بلكه در طول زندگي از دوران كودكي تا بزرگسالي به تدريج با تلاش و فعاليت بدست مي آيد و عوامل متعددي در شكل گيري يك شخصيت مستقل آزاد و متكي به خود نقش دارند كه به بعضي آنها اشاره مي شود: 1- خانواده به عنوان اولين مهمترين نهاد اجتماعي نقش بسيار اساسي در شكل گيري شخصيت انسان دارد برخورد اعضا خانواده به ويژه پدر و مادر در اين ميان نقش اساسي دارد. 2- مدرسه، معلمين، همسالان و دوستان هر كدام تأثير زيادي در نحوه شكل گير شخصيت انسان دارد. 3- دانشگاه رشته تحصيلي و شغل نيز تأثير دارند. 4- محيط اجتماعي و فرهنگي كه فرد در آن رشد مي كند نقش به سزايي دارد. 5- فعال بودن خود فرد در تعامل با عوامل فوق نيز تأثير زيادي در اثرپذيري و اثرگذاري نسبت به عوامل تأثيرگذار دارد اگر انسان در صحنه هاي گوناگون زندگي نقش فعال داشته باشد شخصيت او به يك صورت تأثير مي پذيرد و اگر منفعل باشد به گونه اي ديگر بنابراين بايد در صحنه هاي گوناگون زندگي با كسب تجارت و بكارگيري آن به تدريج به استقلال فكري، اقتصادي، اجتماعي و... رسيد اگر تاكنون شما خود را در كسب استقلال موفق نمي داني هنوز دير نشده است از همين الان مي تواني شروع كني البته نبايد عجله كني همچنين نبايد توقع داشته باشي كه خيلي سريع اين فرآيند را طي كنيد به عنوان مثال اگر شما مي خواهيد استقلال فكري پيدا كني يكي از راهها اينست كه در مثلاً انتخاباتي كه در كشور ما هر سال يكي دوبار اتفاق مي افتد بجاي تقليد كردن از ديگران با تحقيق و تفحص و همچنين مشورت با افراد مجرب مي توانيد استقلال در انتخاب كردن را تجربه و همين طور در صحنه هاي ديگر زندگي در مورد هر كاري ابتدا بايد خوب فكر كنيد سپس با اهل نظر مشورت نماييد و آنگاه با يك ارزيابي و نتيجه گيري اقدام نماييد اگر اين روش را انجام دهيد كم كم و به تدريج اتكاء به خود را به دست خواهيد آورد البته ناگفته نماند كه تصميم گيري در هر زمينه اي نياز به آگاهي هاي لازم دارد. لذا يكي از شرايط استقلال فكري كسب اطلاعات لازم مي باشد. بنابراين بايد اهل مطالعه باشيد و الا بدون داشتن اطلاعات لازم دچار مشكل خواهيد شد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.